Jak poinformował włoski serwis 422race.com o udział w przyszłorocznych mistrzostwach świata F1 walczy przynajmniej 15 zespołów.
Według włoskiego źródła FIA rozesłała już informację do wszystkich ekip, które do 15 kwietnia br. złożyły swoje wnioski o miejsce w F1 na sezon 2011.Wszystkie ekipy powinny do 21 czerwca wpłacić kaucję w wysokości 12,750 euro oraz złożyć pełną dokumentację swoich projektów.
Wśród wyróżniających się w tym roku kandydatów na 13 zespół w mistrzostwach świata F1 jest odnoszący sukcesy m.in. w serii GP2 zespół ART, kierowany przez Nicolasa Todta, syna prezydenta FIA oraz hiszpańska ekipa Epsilon Euskadi.
Mimo, że wolne jest tylko jedno miejsce w stawce, FIA może ze zgłoszonych ekip wybrać kilka rezerwowych, które mogłyby wejść do mistrzostw w przypadku finansowych problemów HRT lub Saubera.
26.05.2010 16:20
0
3 bolid a nie jakies nowe badziewie
26.05.2010 16:41
0
ART to mój faworyt. W końcu rodzinie sie nie odmawia...
26.05.2010 16:59
0
Może od razu 4 najlepsze stajnie po 4 bolidy, i byliby sami "najlepsi".
26.05.2010 17:09
0
@1 Zbynio87 Czego prócz zamieszania i wywrócenia wszystkiego do góry nogami oczekujesz w wypadku wprowacenia 3 bolidu?
26.05.2010 18:37
0
Kto chciałby w tym sezonie ciągle oglądać trzy RedBulle na pudle?
26.05.2010 18:52
0
pomysł z 3 bolidami wydaje mi sie za beznadziejny :/ takie jest moje zdanie. POZDRO ALL xD
26.05.2010 19:11
0
Zasada 107% i kilka zespołów nowych dawać
26.05.2010 21:04
0
Skoro tylu chętnych to niech zrobią 2 ligę i 2 najlepsze teamy po sezonie awansują do F1, a 2 spadają i tyle:P
26.05.2010 21:23
0
@8. prolim Jestem stanowczo za.
26.05.2010 21:28
0
a niech będzie i 15-17 teamów ale by musieli zrobić tak że tylko 18-20 kierowców kwalifikuje się do wyścigu a słabsi odpadną w Q
26.05.2010 21:55
0
7. Myntel zgadzam się, 107% i jest ok. Co do drugiej ligi....hmmm czy to mogło by być opłacalne??? kasa się liczy
26.05.2010 22:14
0
Powinni wprowadzić system znany ogólnie z rozgrywek europejskich lig w sportach zespołowych. Dwie naqjgorsze zespoły degradujemy do niższej seri, czyli z F1 do GP2 a dwa najlepsze awansują wyżej, czyli z GP2 do F1. Systwm prosty i sprawiedliwy.
26.05.2010 22:31
0
12. rafekf1 - szkoda, że nie wspomniałeś o kwestii różnic w regulaminach technicznych - Dallara, która sobie śmiało poczyna w innych seriach, w F1 sobie nie poradziła.
26.05.2010 23:17
0
prolim, pomysł b. dobry :) ale nie sądzę żeby bernie pozwolił na jakąkolwiek konkurencję. jeszcze by się okazało , że 2 liga ma ciekawsze wyścigi :)) hy hy
26.05.2010 23:24
0
proponowalbym nawet zaostrzyc te 107%... moze 105? 103? a nie wpuszczac kolejnych maruderow na tor, ktorzy beda tylko tracic i robic sztuczny tlok na torze, stwarzajac niebezpieczne sytuacje, jak chocby wyczyny kierowcow HRT!
26.05.2010 23:30
0
Ujednolicić regulaminy. Teraz pomiędzy staruszkami a świerzakami jest bardzo duża różnica, która przy tak wielkim wyścigu technologicznym, ciągle będzie się powiększać. HRT czy Virgin to porażka skutkująca wypadkami i niebezpiecznymi zdarzeniami na torze. Ciekawe co ze Stefanem? Pewnie znów odpadnie. A Japońce na razie nie wracają, choć są GP Japonii, Korei i Hong Kongu. Niedługo F1 przeniesie się z Azj do Ruskich.
26.05.2010 23:38
0
13. @szerter ... słuszna uwaga!! W tej kwesti jest pole do popisu dla FIA aby tak skonstruwać regulamin, który w przerwie międzysezonowej dałby możliwość najlepszym z GP2 dostosować się do standartów F1 bez szkody dla elitarności najwyższej seri wyścigowej. Z zachowaniem oczywiście tej utopijnej kontroli kosztów. Moim zdaniem w takim układzie " beniaminek" z pewnością reprezentowałby wyzszy poziom niż np. HRT czy Virgin Racing, którzy to z czasami okrążeń w porównaniu do obecnej czołówki przedsionka F1 raczej nie błyszczą.
27.05.2010 08:11
0
20 zespołów,dwie, 30-to minutowe sesje kwalifikacyjne po 10 teamów i awansuje najszybszych 20-tu kierowców. Nie będzie tłoku w kwalifikacjach i tyle...
27.05.2010 08:20
0
@ 8. prolim nie zapomnij o barażach, 2 kolejne od dołu i od góry tabeli by walczyły o utrzymanie/awans w ten sposób wypełniła by się zimowa przerwa od f1 ;)
27.05.2010 09:12
0
Przypomnijcie sobie jak wszyscy drwili z Force India. A dzis ta stajnia walczy regularnie o punkty. Dajcie im czas dobija do stawki. Bardzo kibicuje Lotusowi i wierze ze za 2-3 lata beda tam gdzie dzis FI. A HRT moze i jest wolne ale chlopaki sie staraja i chyba ukonczyli wiecej wyscigow niz "komputerowy" samochod Virgina.
27.05.2010 09:29
0
z tą 2gą ligą to nie jest zły pomysł... tylko zamiast degradować do GP2 @rafek napisał, z powodzeniem można zrobić przedsionek F1 tak, aby obowiązywał ten sam regulamin :) (zupełnie jak w piłce nożnej - gorszy poziom graczy, ale zasady te same ;-))
27.05.2010 12:31
0
Pomysł z trzema bolidami nie jest wcale taki zły. Ale nie na cały sezon, tylko np. dla urozmaicenia wybrać 1 lub 2 GP w których każda ekipa wystawiała by 3 bolid do walki z kierowcą testowym. Jeżeli nie opłacałoby się budować 3 bolidu tylko na wyścigi, to niech jeżdżą bolidem z ubiegłego sezonu. I mielibyśmy przy okazji porównanie osiągów bolidów z aktualnego i poprzedniego sezonu ;D
27.05.2010 14:14
0
Przywrocic testy w trakcie sezonu, no blagam Was, co to w ogole za pomysl... To rozwiazaloby klopoty nowych teamow, stare by byly jeszcze szybsze, ale nie byloby przepasci. Pamietacie w trakcie tamtego sezonu niezbyt madra propozycje by dla nowych teamow pozwolic na mocniejsze silniki? Oni (ci z F1 ;-) ) doskonale wiedzieli jaka bedzie przepasc... Zmiany w ostatnich sezonach sa totalnie bezmyslne w mojej opinii, rozumiem oszczednosci, ale wszystko moznaby zrobic w granicach rozsadku... Bylo dobrze, a teraz trzeba myslec jak te wszystkie rewolucyjne (jedne lepsze, drugie gorsze) zmiany poprawic, bo nikt sie z nich przeciez nie wycofa. Ale brak testow to byla najgorsza z decyzji jakie mozna bylo podjac. Mozna bylo jakos rozsadnie te kwestie rozwiazac, a tak to mamy co mamy.
27.05.2010 21:57
0
5. pz0 - he he he prowokacyjne pytanie, prowokacyjne ;-))
27.05.2010 22:08
0
Kiedyś można było mieć więcej bolidów i było dobrze. Wkurza mnie jak osoby, które g***o wiedzą o F1, gadają coś na temat trzeciego bolidu. Dla nich F1 narodziła się w sierpniu 2006 i nie wiedzą, że istniała też wcześniej. Kiedyś, jeśli zespół było na to stać, to miał więcej bolidów i tak właśnie rodziła się potęga zespołu Enzo Ferrariego
08.02.2012 21:08
0
dziadek szumacher dzisiaj dał radę
08.02.2012 22:20
0
Jest co najmniej kilku kierowców którzy będą walczyć o zajęcie miejsca w tym samochodzie po odejściu 7-krotnego mistrza świata
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się